tips

jag har ändrat kateogin "boktips" till "tips" i stället. Bara för att då behöver jag inte bara göra boktips, utan andra tips, kanske någon produkt jag köpt, eller något klädesplagg eller vad som hälst! slänger väl in någon gång i bland!

MEN! idag får det bli ett boktips! och denna gången blir det en berättelse som har hänt på riktigt. Personen som skrivit boken heter Ntatascha Kampusch från Wien. en jättebra bok, och här kommer lite fakta:



Den 2 mars 1998 blev tioåriga Natascha Kampusch överfallen och bortförd på väg till skolan. I över åtta år hölls hon inspärrad i ett specialbyggt ljudisolerat källarutrymme hos en man vid namn Wolfgang Priklopil. Fullkomligt utlämnad till förövarens nycker tvingades hon utstå såväl fysisk som psykisk misshandel, utan att veta om hon någonsin skulle bli fri igen. När hon som artonåring slutligen lyckades fly var hennes barndom över.

värld att läsas! tror dock den bara finns o köpas ännu, det gjorde jag. men det var det helt klart värt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0